Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałami integracyjnymi w Pudliszkach. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje na temat naszej szkoły.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
GodłoHerb

Certyfikat Szkoły Daltońskiej

Certyfikat Szkoły Daltońskiej

Nowoczesny świat stawia przed młodym człowiekiem nowe możliwości, ale też i wyzywania. Sytuacja ta wymusza na współczesnej szkole konieczność zmian w podejściu do nauczania. Takie zmiany zaszły w naszej szkole kilka lat temu, kiedy podjęliśmy współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Dalton i rozpoczęliśmy wdrażanie planu daltońskiego. Największą jego zaletą jest indywidualizacja procesu nauczania, a co za tym idzie samodzielność ucznia, który staje się odpowiedzialny za swoją edukację. Jest to niezwykle ważne we współczesnym, dynamicznie zmieniającym się świecie, w którym trzeba umieć stale się uczyć i przystosowywać do nowych realiów. Bardzo ważnymi elementami tego modelu edukacji są także: współpraca, odpowiedzialność i refleksja.

W czerwcu tego roku nasza placówka, po audycie przeprowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Dalton, otrzymała certyfikat szkoły daltońskiej. Początkowo koncepcja planu daltońskiego wdrażana była w najmłodsych klasach, obecnie jej elemnty oraz ocenianie kształtujące realizowane są we wszystkich klasach szkoły podstawowej i w oddziale przedszkolnym.

Uroczyste wręczenie certyfikatu odbyło się 18 listopada na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie podczas Międzynarodowej Daltońskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej, której tematem była „Motywacja ucznia miarą efektywności planu daltońskiego”. W kongresie, obok prezesa i przedstawicieli Polskiego Stowrzyszenia Dalton, udział wzięli Roel Röhner President od Dalton International, reprezentanci szkół daltońskich z Chin i Turcji oraz dyrektorzy i nauczyciele placówek daltońskich w Polsce. Uczestnicy spotkania na sesji plenarnej wysłuchali wykładu Roela Röhnera na temat „Motywacja jako efekt aktywności ucznia” oraz dr Marka Kaczmarzyka z Uniwersytetu Śląskiego na temat „Motywacja, stres i pamięć. O asymetrii kar i nagród”.

Warto podkreslić, że nasza placówka jest jedną z trzech szkół w Polsce, mogących pochwalić się takim certyfikatem.

Data dodania: 2019-11-26 13:26:06
Data edycji: 2019-11-26 13:28:56
Ilość wyświetleń: 1253

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych!
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej