2019.03.22 - Rozpoczęliśmy pracę tzw. Kartami matematycznymi Grabowskiego. "Nauka tabliczki mnożenia rozpoczyna się w szkole podstawowej. Nie każde dziecko jest w stanie opanować ją z łatwością. Gdy podstawa programowa nakłada na ucznia obowiązek zrozumienia czegoś, co sprawia dużą trudność, może pojawić się niechęć, brak wiary we własne możliwości. Nic dziwnego, jeśli nauka tabliczki mnożenia ogranicza się do wkuwania na pamięć. Jest to strategia krótkofalowa, ponieważ w momencie, gdy nauczymy się tabliczki do 10 "na pamięć", nie jesteśmy już w stanie podać wyniku mnożenia np. 17x13... Wielu z nas z własnego dzieciństwa pamięta moment bezsilności, gdy pochyleni nad kartką papieru próbowaliśmy zapamiętać sekwencje liczb i opanować tabliczkę mnożenia do 100 (albo i dalej). Wydawało się wówczas, że to jedyny sposób. Dziś, choć wiemy coraz więcej o budowie mózgu i o tym, w jaki sposób przyswaja wiedzę, wciąż tabliczkę mnożenia wkuwamy na pamięć. Z pewnością nie jesteśmy jedynymi osobami, które twierdzą, że nie ma to kompletnie sensu. Karty matematyczne Grabowskiego to zestaw prawie 80. gier edukacyjnych dla dzieci. Od 20. lat pomagają uczyć się tabliczki mnożenia. Co istotne, tę prostą pomoc edukacyjną docenili również specjaliści. Karty znalazły się na liście rekomendowanych materiałów dydaktycznych Ministerstwa Edukacji Narodowej." (źródło: https://dziecisawazne.pl).
Dzisiaj przez godzinę poznawaliśmy zasady tych gier. Nikt się nie spodziewał, że to będzie tak fantastyczna zabawa. Na pewno zajęcia będziemy powtarzać. Uczniowie chętnie brali udział, zaangażowanie, wzajemna pomoc z pewnopścią ułatwia przyswojenie tabliczki mnożenia.