Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałami integracyjnymi w Pudliszkach. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje na temat naszej szkoły.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
GodłoHerb

Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna

Dlaczego poprawna wymowa jest  tak ważna?

Język jest głównym narzędziem służącym do porozumiewania się ludzi. Pozwala poznawać i opisywać świat, wyrażać emocje, budować relacje, realizować indywidualne i grupowe cele - służyć sobie i społeczeństwu. Stanowi również o naszej tożsamości kulturowej i narodowej. Stąd troska o jego kształt, poprawność, piękno i bogactwo zdaje sie być rzeczą oczywistą.

Wady wymowy wpływają na efektywność komunikacji, mogą w znaczny sposób ograniczyć funkcjonowanie dziecka - negatywnie wpływać na relacje w grupie, utrudniać zrozumienie, przyczyniać się do niepowodzeń edukacyjnych ( błędy w mówieniu przekładają się na błędy w czytaniu i pisaniu - a to podstawowe umiejętności szkolne), wywoływać niepożądane postawy ( nieśmiałość, niskie poczucie własnej wartości, brak akceptacji, agresję...)..., wreszcie uniemożliwiać realizację marzeń i planów związanych z przyszłą drogą zawodową.

Diagnoza logopedyczna

Na początku roku szkolnego są przeprowadzane wstępne badania przesiewowe w klasach pierwszych i w klasie zerowej. Na ich podstawie  wyłania się dzieci wymagające terapii. Po zdiagnozowaniu u dziecka wady wymowy logopeda przekazuje informację rodzicom i oczekuje pisemnej zgody na rozpoczęcie terapii i ustalenie zasad współpracy.

Cele terapii logopedycznej

  • wykrywanie i usuwanie wad wymowy
  • kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie  fonetyki i leksyki
  • usprawnianie funkcji analizatora słuchowego – słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowej
  • usprawnianie analizatora wzrokowego
  • usprawnianie orientacji przestrzennej
  • stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
  • doskonalenie mowy już ukształtowanej
  • wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń
  • usprawnianie zdolności koncentracji uwagi
  • usprawnianie techniki czytania i pisania
  • podnoszenie sprawności grafomotorycznej
  • wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką

Zajęcia są prowadzone indywidualnie lub w małych 2-4-osobowych grupach raz w tygodniu.

Współpraca z rodzicami

Terapia logopedyczna jest procesem i wymaga ścisłej współpracy terapeuty, dziecka i rodziców. Warunkiem sukcesu jest  aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz systematyczna, codzienna (!) praca w domu. Dlatego dziecko na każdych zajęciach powinno mieć zeszyt, w którym logopeda umieszcza wskazowki i materiał do ćwiczeń w domu. Niezbędne jest tu zaangażowanie rodzica i motywowanie dziecka do pracy. Brak ćwiczeń - to brak postępów :(  Dlatego - Drodzy Rodzice, zachęcajcie swoje dzieci do ćwiczeń i zabawy słowami, motywujcie je i chwalcie nawet za małe postępy. Logopedia może być świetną zabawą - a bawić możecie się w kuchni, w łazience, w samochodzie, podczas spaceru... Grajcie z logopedą w jednej drużynie!

 

Data dodania: 2018-05-23 19:49:31
Data edycji: 2018-05-23 21:26:39
Ilość wyświetleń: 1717

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych!
Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej