Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałami integracyjnymi w Pudliszkach. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje na temat naszej szkoły.
Opcje widoku
GodłoHerb

WYCIECZKA KLAS 7 W RAMACH PROJEKTU POZNAJ POLSKĘ

WYCIECZKA DO KRAKOWA-WIELICZKI-WADOWIC

W RAMACH PROGRAMU „POZNAJ POLSKĘ”

W dniach od 02.10-04.10.2023 r. uczniowie z klas VII Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z klasami integracyjnymi w Pudliszkach uczestniczyli w wycieczce do Krakowa, Wieliczki, Wadowic dofinansowanej w ramach przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę ”.

Małopolska przywitała nas piękną, słoneczna pogodą.

Pierwszy dzień wycieczki dostarczył nam wielu wrażeń na łonie natury, podpartych wzbogaceniem naszej wiedzy przyrodniczej. Pierwszym punktem wycieczki był Ojcowski Park Narodowy. Zobaczyliśmy zamek na Pieskowej Skale, z której podziwialiśmy piękną panoramę Doliny Prądnika. Podczas pieszej wycieczki cieszyliśmy oczy pięknymi skałami, Bramą Krakowską. Zobaczyliśmy popularną skałę wapienną ,,Maczugę Herkulesa”. Na sam koniec zwiedzaliśmy największą i najdłuższą jaskinię w Ojcowskim Parku Narodowym - Grotę Łokietka. Następnie przejechaliśmy autokarem pod kopalnię soli w Wieliczce.
To średniowieczna Kopalnia Soli wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wysłuchaliśmy historii powstania pokładów tego surowca. Mieliśmy możliwość posmakowania solnych ścian i usłyszenia legend związanych z kopalnią. Oglądaliśmy pokazy pracy w kopalni w dawnych czasach. Najbardziej zachwycił nas wystrój Kaplicy Świętej Kingi z pięknymi płaskorzeźbami i żyrandolami.

Drugiego dnia po smacznym śniadaniu zwiedzaliśmy Kraków. Podczas wędrówki od Bulwarów Wiślanych w kierunku Wawelskiego Wzgórza uczniowie zapoznali się z historią Krakowa, przypomnieli sobie także legendę o Smoku Wawelskim. Zwiedziliśmy dziedziniec zamkowy, skąd udaliśmy się do Katedry na Wawelu. Uczniowie dowiedzieli się, że tutaj właśnie odbywały się wszystkie koronacje królów Polski, i że jest to również miejsce ich pochówku. Zwiedzili krypty i groby w Katedrze na Wawelu. Wspięli się na wieżę i podziwiali zabytkowy Dzwon Zygmunta. Potem obowiązkowo Sukiennice, Barbakan, Kościół Mariacki, Brama Floriańska, Collegium Maius, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Muzeum Narodowym w Krakowie. Po mieście oprowadzała nas pani przewodnik, która pomagała nam odkrywać tajemnice legend krakowskich oraz niektórych obiektów, zwracając naszą uwagę na najciekawsze elementy. Często mijały nas dorożki konne, towarzyszyły nam też gołębie, piękne słońce i obowiązkowo lody.

Trzeciego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu się z hotelu pożegnaliśmy piękny Kraków i udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej. Do tego miejsca Karol Wojtyła często pielgrzymował jako dziecko, gimnazjalista, kapłan, biskup krakowski oraz jako Papież.
To szczególne miejsce w życiorysie Jana Pawła II, to tu po śmierci matki ojciec zawierzył go opiece Matki Boskiej Kalwaryjskiej. Dziś kustoszami sanktuarium są Bracia Bernardyni. Następnym przystankiem były Wadowice. Po przyjeździe zwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II – dziś nowoczesnego muzeum multimedialne. Tu w bardzo ciekawy sposób, przechodząc przez poszczególne pomieszczenia, uczniowie poznali życie Papieża Polaka „od kołyski do kanonizacji”. Wcześniej grup odwiedziła bazylikę z zabytkową chrzcielnicą, przed którą przyszłemu papieżowi udzielono chrztu. Na zakończenie nie odmówiliśmy sobie również spróbowania wadowickich kremówek.

Jagoda Grzelczak-Serwatka , Andrzej Żołędziowski

Data dodania: 2023-10-12 11:01:26
Data edycji: 2023-10-12 13:22:41
Ilość wyświetleń: 384

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych!

Kalendarz

Bądź z nami
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej